Działalność handlowa nierozerwalnie łączy się z posiadaniem strony internetowej. Wszystko dlatego, że zwiększa to zasięg sklepu i dostęp do szerszego grona klientów. Sporym udogodnieniem jest także możliwość podjęcia współpracy z firmami kurierskimi, które usługi realizują w ekspresowym tempie. Oznacza to, że klient może liczyć na dostawę zamówionego towaru w przeciągu 24-48h od jego zamówienia. Jednak, aby w ogóle ktoś wiedział o istnieniu danego sklepu, warto zadbać o odpowiednią pozycję strony na liście wyników, która dotyczy danego zapytania. Dlatego tak ważne jest pozycjonowanie ecommerce ze wsparciem ekspertów.

Jak działa pozycjonowanie e-commerce?

W zasadzie wszelkie czynności, które związane są z pozycjonowaniem strony internetowej, która związana jest z działalnością handlową, jest takich samych, jak w przypadku innego rodzaju witryn. Przede wszystkim specjaliści skupiają się na dwóch elementach: kodzie źródłowym strony oraz treściach, które są na niej dostępne. Dotyczy to przede wszystkim treści, takich jak opisy kategorii, a przede wszystkim produktów. Z jednej strony chodzi o optymalizację treści pod kątem słów kluczowych, które dotyczą poszczególnych towarów, z drugie o ich opracowanie w taki sposób, aby stanowi cenne źródło informacji i ciekawą lekturę dla odwiedzających. 

Jak wesprzeć pozycjonowanie sklepu?

Obok samej strony bardzo ważne są także social media. Tak samo regularne prowadzenie fanpage’u strony na Facebooku, czy Instagramie, jak również dodatkowo wykorzystanie narzędzi w postaci bloga, pozwala nie tylko na dotarcie do większej liczby odbiorców, ale również tworzenie pozytywnego, wiarygodnego wizerunku sklepu. Coraz częściej spotyka się także treści powiązane ze sklepem w postaci relacji na żywo, jak aukcje, czy vlogów, czyli filmików na Youtube, w których omawia się zastosowanie danego produktu, jego zalety, funkcjonalność, czy estetykę, by zwiększyć zainteresowanie klientów danym towarem. Be wątpienia jednak najważniejsza jest sama jakość strony, na której dokonuje się zamówienia, czyli jej przyjazna szata graficzna i łatwa nawigacja po witrynie.